Wie is de Zweedse e-consument?

18 september 2017 Leestijd: 1 min

Bijna 90% van de Zweedse bevolking winkelt minstens eenmaal per jaar online, en 37% doet dat zelfs eens per maand. Daarbij besteden de e-shoppers gemiddeld SEK 3 033 ($ 344, € 313) per kwartaal. De internetpenetratie bedraagt in Zweden zo’n 93%, het is dus niet waarschijnlijk dat de verdere verspreiding van het internet tot een significante verhoging van e-tailopportuniteiten zal leiden. Daarom doen e-tailers er beter aan om manieren te bedenken om bestaande internetklanten beter te bereiken. Omdat Zweden merktrouw nogal hoog in het vaandel hebben staan, zouden e-tailers misschien de specifieke voorkeuren van de Zweedse e-shoppers in kaart moeten brengen en er zich vervolgens op toeleggen om aan die verwachtingen te voldoen.

 

    Download nu de volledige Country Factsheet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *