Whitepaper: de tweedehandsmarkt is booming business

30 oktober 2020 Leestijd: 2 min

Door het belang van duurzaamheid, worden spullen vaker een tweede leven gegund. De tweedehandsmarkt groeit. En snel. Zo toont een studie van tredUP aan dat de fashion tweedehandsmarkt in 2019 maar liefst 25 keer sneller groeide dan de klassieke retail. Daar wilden we graag meer over weten. Samen met Gondola Academy onderzochten we het tweedehands koopgedrag van de Belgen.

 

Onze oproep om deel te nemen aan onze online enquête over het aankoopgedrag op de tweedehandsmarkt viel niet in dovemansoren. Uit de antwoorden van 1.444 deelnemers blijkt dat maar liefst 68,8% de voorbije 12 maanden iets tweedehands kocht. Het mag duidelijk zijn dat de tweedehandsmarkt booming business is. En het belang ervan zal de komende jaren alleen maar toenemen.

 

Met onze whitepaper krijg jij alvast een duidelijk zicht op:

 

  • De tweedehandsconsument

Wie koopt tweedehands? Zijn het vooral mannen of vrouwen? En is er een verschil tussen oude en jonge consumenten?

 

  • Wat er gekocht wordt

Boeken, cd’s en dvd’s doen het goed. Maar welke goederen worden er nog allemaal tweedehands gekocht?

 

  • De drijfveren om tweedehands te kopen

26% koopt tweedehands omwille van de goedkopere prijs. Speelt duurzaamheid ook mee? En zijn er nog andere drijfveren?

 

  • Waar er gekocht wordt

Verkiezen Belgen fysieke tweedehandswinkels of kopen ze toch vooral online? En wat met consumer-to-consumerplatformen als Vinted?

 

Ben je benieuwd naar de antwoorden op deze en andere interessante vragen? Wil je je verder verdiepen in de tweedehandsmarkt? Download snel onze whitepaper >

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *