Welke leveringsmethoden verkiezen de Denen?

Leveringstijd

Denen blijken ook ongeduldiger te zijn dan andere Noord-Europese consumenten. Meer dan 50% van hen verwacht dat hun aankoop binnen de drie werkdagen na de bestelling toekomt. Zweden en Noren zullen daarentegen 4 werkdagen wachten, Finnen bijna vijf. Daarbij komt nog dat de Denen een solide leveringsinfrastructuur ter beschikking hebben. Ook dat speelt een rol in hun tevredenheid over de levering en in hun beslissing om online te kopen. Cross-border leveringen bieden vooral meerdere opties: een samenwerking tussen Nationale Postoperatoren (NPO’s), tussen een NPO en een buitenlandse dochtermaatschappij, tussen een NPO en een privépostdienst, of een combinatie daarvan. Welk van die opties de Denen kiezen, hangt in de eerste plaats af van van de prijs en de doeltreffendheid van het model. De idee van wisselwerking, waarbij business geruild wordt, speelt mee in de keuzes van cross-border verzending.

Leveringsmethode

Wat Denemarken ook gemeen heeft met de andere Scandinavische landen is dat de meeste Denen die iets online kopen, het liever zelf gaan afhalen in een servicepunt (20% volgens een enquête van Postnord). Maar in de andere Scandinavische landen ligt dat percentage nog veel hoger: in Zweden, Noorwegen en Finland antwoordde respectievelijk 48%, 52% en 48% van de ondervraagden dat ze hun pakje liever in een servicepunt gaan afhalen.

Meer dan in de andere Scandinavische landen laten de consumenten in Denemarken hun pakjes liever overdag in hun brievenbus leveren, zelfs wanneer ze niet thuis zijn (19% van de ondervraagden). Nog eens 18% laat ze liever op een bepaald adres leveren. Deze optie was er wel niet voor Zweden, Finland en Noorwegen. De overige leveringsvoorkeuren van de Denen zijn:

 

   Download nu de volledige Country Factsheet

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
(0 0,00 5)
Loading...