Platform voor leveringsvoorkeuren gelanceerd

Voortaan kunnen uw klanten in België een buur of een veilige plaats aanduiden waar de postbode hun pakje zal leveren als ze zelf niet thuis zijn voor de thuislevering.

De meeste Belgen verkiezen om hun online bestelling thuis te ontvangen. Toch kan de postbode in 14% van de thuisleveringen het pakje niet afgeven, omdat er niemand thuis is. Daar is nu een oplossing voor: consumenten kunnen zelf kiezen wat er in dat geval met hun pakje moet gebeuren. Op www.bpost.be/mijnvoorkeuren kunnen ze instellen om het pakje bij een buur te laten afgeven, om het op een veilige plaats rond hun huis te laten leveren of om het naar het afhaalpunt van hun keuze te laten brengen.

Enthousiasme bij consumenten

Voor consumenten is gebruiksgemak de belangrijkste reden om online te shoppen. Met deze nieuwe service spelen we daar optimaal op in. En onderzoek leert ons dat ze enthousiast zijn over deze extra leveringsopties:

  • 37% van de Belgen is van plan z’n pakje bij een buur te laten leveren.
  • 30% van de Belgen is van plan z’n pakje op een veilige plaats rond zijn huis te laten leveren.

Tijdens pilootprojecten zagen we bovendien dat consumenten in Wallonië eerder voor een levering bij een buur kiezen, terwijl er in Vlaanderen meer voor de levering op een veilige plaats gekozen wordt.

Voor alle pakjes of per pakje

Online shoppers stellen hun leveringsvoorkeur voor alle pakjes in, maar kunnen die voorkeur aanpassen voor een specifiek pakje. Ze kunnen hun algemene voorkeur dus per pakje overrulen. De postbode zal trouwens nooit een pakje bij een buur of op een veilige plaats leveren als de klant dat niet zo instelde.

Houd er ook rekening mee dat we de leveringsvoorkeur bij bepaalde pakjes niet kunnen toepassen:

  • Pakjes waarbij voor ontvangst getekend moet worden, kan de postbode niet op een veilige plaats leveren.
  • Pakjes die bij de levering betaald moeten worden, brengt de postbode automatisch naar het gekozen afhaalpunt.

Niets dan voordelen

Voor u is deze service een unieke kans om uw klanttevredenheid verder te verhogen. En meer tevreden klanten betekent meer business. Want tevreden klanten keren terug. Bovendien kost het u helemaal niets: de dienst is zowel voor u als uw klanten gratis. Kortom, iedereen profiteert!

 

Voordelen voor uw klanten

·      Hun pakjes wordt altijd geleverd waar zij het willen, ook al zijn ze niet thuis

·      Ze beslissen zelf wat met hun pakje gebeurt, niet bpost

·      Ze hebben op elk moment actuele informatie over waar hun pakje zich bevindt

Voordelen voor u

·      U hebt meer tevreden klanten, die vaker zullen terugkeren

·      U geeft uw webshop een positieve, innovatieve uitstraling

·      U krijgt minder vragen over de leveringsstatus van pakjes

Concreet : wat moet u doen?

De dienst wordt gradueel gelanceerd: nog dit jaar wordt de dienst uitgerold in de helft van de steden en gemeenten, de rest volgt dan in het eerste trimester van 2018.

Wilt u deze service aan uw klanten aanbieden? Dan hebben we hun e-mailadres nodig:

  • U kunt ons hun e-mailadres heel eenvoudig bezorgen door het vanuit Shipping Manager mee te sturen bij het aanmaken van een verzendetiket.
  • Werkt u met API, webservices of CSV? Voeg dan het e-mailadres van uw klanten toe in het juiste veld.

Bekijk ook het filmpje voor meer info over deze nieuwe service:


 

Test het zelf al eens...

Vragen of meer info?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
(1 5,00 5)
Loading...