Uw klanten volgen elk pakje op de voet dankzij nieuwe My bpost app

Bijna elke consument heeft vandaag een smartphone bij de hand. Zo zijn ze altijd bereikbaar en blijven ze op de hoogte van actualiteit, berichten en foto’s van vrienden, professioneel e-mailverkeer of leuke nieuwtjes. Wat als we hen via deze weg ook op up-to-date kunnen houden van de status van hun online geshopte pakjes? Maak kennis met onze gloednieuwe, gebruiksvriendelijke applicatie My bpost, de meest complete Track & Trace toepassing voor de smartphone.

Online shoppers - en dus ook uw klanten - willen erg graag nauwkeurig op de hoogte gehouden worden van de status van hun pakje, wanneer het onderweg is en op welk moment de levering zal plaatsvinden. Bij bpost is onze grootste bezorgdheid: het de online shoppers zo eenvoudig mogelijk maken om hun pakjes in ontvangst te nemen. Of dit nu thuis, op het werk of in een afhaalpunt is. Zo lanceerden we in 2017 al ‘Mijn voorkeuren’, waarbij uw klanten kunnen aangeven waar de postbode hun pakje mag leveren als ze niet thuis zijn.

Maar we zitten niet stil, integendeel. We lanceren nu een superhandige applicatie, de My bpost app waarbij online shoppers de status van al hun pakjes eenvoudig kunnen opvolgen. Zo wordt die ‘last mile’ van online shopping een nog aangenamere ervaring.

 

Alle pakjes in één handige applicatie

In de My bpost app kunnen online shoppers op één plek op elk moment hun pakjes opvolgen en hun instellingen aanpassen. Pakjes worden automatisch toegevoegd aan de app, online shoppers kunnen bovendien een ongelimiteerd aantal pakjes opvolgen. Ze worden via de app op de hoogte gehouden van de status van hun pakje. Verandert er iets? Dan krijgt de ontvanger een melding van die wijziging.

10/10, ik kreeg direct de melding dat het pakje beschikbaar was tijdens de autorit naar huis (via smartwatch), dus kon gelijk stoppen onderweg, dat was wel handig. Dan moest ik niet eerst nog even stoppen om mijn mails te checken.

Anoniem, gebruikersonderzoek Ipsos

Via de applicatie blijft de online shopper perfect op de hoogte van de status van zijn/haar pakjes en kan - indien nodig - inspelen op onvoorziene omstandigheden. Druk verkeer of een afspraak die uitloopt? Geen probleem, via de applicatie kunnen de leveringsvoorkeuren tot 5 minuten voor de levering van een pakje gewijzigd worden. Zo wordt het pakje misschien beter geleverd bij de buren, in een afhaalpunt of pakjesautomaat.

 

Hoe werkt de My bpost app?

De app is volledig gratis te downloaden via de App Store of Google Play. De online shopper geeft vervolgens de e-mailadressen in waarmee de online aankopen gebeuren en kan zijn leveringsvoorkeuren instellen. Een account aanmaken is niet nodig, wat de toegankelijkheid enkel vergroot.

“Ik heb mijn voorkeuren ingesteld via de My bpost app omdat ik niet vaak thuis ben. Ik haal mijn pakjes liever op in de boekhandel op de hoek dan in het postkantoor dat iets verder ligt. In 2-3 clicks was het gedaan. Handig!

Anoniem, gebruikersonderzoek Ipsos

Pakjes worden voortaan automatisch toegevoegd in de applicatie of handmatige toevoeging, op basis van de barcode, is ook mogelijk. Vanaf nu blijft de shopper op de hoogte van de status van al zijn/haar pakjes. Bovendien is het mogelijk om de pakjes te selecteren waarvan men statusmeldingen wil ontvangen.

Ik heb 2 nieuwe aankopen gedaan en ik merkte op dat ik de gegevens niet eens meer in de app moest zetten maar dat het er automatisch in staat. Gemakkelijk, een reden te meer om de app te houden.

Anoniem, gebruikersonderzoek Ipsos

De komende maanden zullen we onze applicatie uitbreiden met extra functionaliteiten, om het uw klanten zo makkelijk mogelijk te maken om hun pakjes op te volgen en in ontvangst te nemen.

 

Nieuwsgierig naar de My bpost app? U kunt hem hier eenvoudig downloaden

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
(3 3,67 5)
Loading...

Contacteer mij

Heeft u een vraag of bent u geïnteresseerd om uw pakjes met ons te verzenden? Wij helpen u graag verder!

Bel mij op