Easy Retour Print Free: flexibel retourneren met enkel een smartphone
Online aankopen retourneren. Voor webshops is het wellicht geen populair onderwerp, maar voor uw klanten is dit een bepalende factor in het kiezen van een webwinkel. Bij bpost zijn we ons bewust van het belang van dit aspect en brengen we met Easy Retour Print Free de eenvoudigste verzendmethode op de markt.
Nu meer en meer webshops investeren in een interessant aanbod en een vlotte betaalservice, wordt het belang van een goede returnprocedure steeds belangrijker. Met 10% van alle bestellingen die worden teruggestuurd, is het retourneren een aspect waarmee u zich kunt onderscheiden van uw concurrenten.
- 49% van de online kopers heeft ooit al een aankoop afgebroken omwille van een klantonvriendelijke retourprocedure.
- Slechts 28% van de online kopers zegt tevreden te zijn over de terugzendmogelijkheden.
Deze cijfers tonen aan dat een goede retour service niet te onderschatten valt. Om aan de eisen van de consument tegemoet te komen, heeft bpost een aantal mogelijkheden ontwikkeld. Onze recentste service, Easy Retour Print Free, laat klanten zelfs toe om pakketjes te retourneren, enkel met behulp van hun smartphone. Dit kan voor uw webshop een grote meerwaarde zijn, zeker aangezien 30% van de consumenten geen printer in huis heeft en dus geen retourlabels kan printen.
De retourmogelijkheden van bpost op een rijtje
Retour Retail | Easy Retour | Easy Retour Print Free |
geen terugzendlabel meegeleverd |
terugzendlabel meegeleverd |
terugzendlabel via smartphone |
geen reden voor retour mogelijk |
geen reden voor retour mogelijk |
mogelijk om reden op te geven |
basis retourproces voor de klant |
gemakkelijk retourproces voor de klant |
heel gemakkelijk retourproces voor de klant |
Easy Retour Print Free, de vlotste retourprocedure
Easy Retour Print Free brengt heel wat voordelen met zich mee. Maar hoe werkt deze service?
- Uw klant geeft online op uw website aan dat hij een artikel wil terugsturen. Hij maakt ook de reden van zijn retour via deze weg bekend.
- Werkt u met de Large Customer Interface van bpost? Dan ontvangt uw klant een mail met een barcode.
Webshops die verzenden via de Shipping Manager maken eerst een terugzendlabel aan en bezorgen dit via e-mail aan hun klant. - Uw klant brengt de retour naar het postkantoor of postpunt en toont de ontvangen mail aan de loketbediende.
- Het label wordt ter plaatste geprint en op het pakket gekleefd.
Easy Retour Print Free verlicht dus het aandeel van de consument in het hele retourproces. Op die manier zorgen we bij bpost voor een grotere tevredenheid bij uw klanten.
Maar deze terugzendprocedure houdt voor u nog heel wat andere voordelen in:
- U hoeft niet langer terugzendlabels in uw pakjes te voorzien
- U ontvangt de retourzending binnen max. 48 uur nadat wij het pakje ontvangen hebben
- U kunt uw pakje end-to-end tracken van verzending tot retour
Millenials zijn de koningen van het terugzendenVan de hele online bevolking zijn het vooral de 18-25-jarigen, de zogenaamde millenials, die een vlotte return policy belangrijk vinden.
|