E-commerce in de Benelux: bpost en DHL slaan de handen in elkaar

E-commerce stopt niet aan de landsgrenzen. En van waar hun pakje ook komt, consumenten verwachten een snelle en feilloze levering. Een hele uitdaging voor webshops! Want hoe kunnen zij internationale zendingen combineren met specifieke lokale leveringsvoorkeuren? Voor zendingen in de Benelux slaan bpost en DHL alvast de handen in elkaar. Maak kennis met Dé Benelux Bezorgers.

 

bpost en DHL bezorgen voortaan samen leveringen in de Benelux. Concreet: in België neemt bpost de ‘last mile’ van DHL-zendingen uit Nederland over, DHL doet hetzelfde met bpost-zendingen vanuit België. De samenwerking, Dé Benelux Bezorgers gedoopt, biedt zowel u als uw klanten voordelen.

Eén partner voor al uw zendingen

“Steeds meer webshops willen één partij voor ál hun zendingen”, legt Kathleen Van Beveren, Senior Vice President Parcels Benelux bij bpost, uit. “Door onze samenwerking met DHL komen we aan die trend tegemoet. Dé Benelux Bezorgers wordt voor webshops een ‘onestopshop’: ze hebben voortaan één aanspreekpunt, voor al hun zendingen in de Benelux.”

Efficiëntere en goedkopere leveringen

Zowel bpost als DHL blijven onder hun eigen naam leveren. “Op die manier verandert er niets voor de consument: zij blijven hun pakjes van hun vertrouwde pakjesleverancier ontvangen”, weet Kathleen. De samanwerking maakt bovendien dat pakjes verzenden in de Benelux goedkoper wordt. "Deze manier van werken is immers veel efficiënter dan met twee partijen apart te werken."

Volgens de voorkeur van uw klanten

Ook de consument zal voordelen van de samenwerking ondervinden. Kathleen: “Als Belgische partij kent bpost de wensen van de Belgische consument zeer goed. DHL kent op zijn beurt de Nederlandse consument beter. Samen beantwoorden we aan de eisen van de lokale consument.”

 

Anders dan in Nederland, willen Belgische consumenten niet dat hun pakje bij een willekeurige buur afgegeven wordt.

Kathleen Van Beveren  Senior Vice President Parcels Benelux, bpost

 

Kathleen geeft een voorbeeld: “Anders dan in Nederland, willen Belgische consumenten níet dat hun pakje bij een willekeurige buur afgegeven wordt. Bij bpost zijn we ons daar al langer van bewust. Wij hebben intussen de wensen van meer dan 426.000 Belgen verzameld in ons MijnVoorkeuren-platform. Voor Nederlandse webshops is het nu dus mogelijk om pakjes te leveren zoals de Belgische consument het wil.”

Niet thuis? Niet erg! Dit zijn de voorkeuren van de Belgen:

  • 36% laat zijn pakje in een afhaalpunt leveren als ze niet thuis zijn
  • 26% laat zijn pakje bij een zelfgekozen buur afgeven als ze niet thuis zijn
  • 27% laat zijn pakje op een veilige plaats rond zijn huis leveren als ze niet thuis zijn
  • 11% laat zijn pakje direct in een afhaalpunt of Cubee-pakjesautomaat leveren

Iedereen wint

Met Dé Benelux Bezorgers spelen bpost en DHL in de Benelux samen hun sterke troeven uit. En u, als webshop, profiteert mee:

  • U kunt voor al uw Benelux-zendingen bij één vertrouwde contactpersoon terecht
  • Het is goedkoper dan met twee pakjesleveranciers apart te werken
  • Uw klanten in België en Nederland ontvangen hun pakje zoals zij dat verkiezen

 

Bent u nog op zoek naar meer info? Wilt u samenwerken met Dé Benelux Bezorgers?  Surf naar www.debeneluxbezorgers.be of contacteer uw accountmanager bij bpost.

 

Rapport: Zo scoor je als buitenlandse webshop

bij de Belgische consument

Meten is weten. Daarom onderzochten bpost en DHL wat de Belgische consument verwacht bij een online aankoop en de levering ervan. We bundelden onze bevindingen in een rapport.

Dit vindt u in het rapport:

  • Een blik op het Belgische online shopgedrag
  • De voorkeuren van de Belgische online consument
  • Tien tips om met uw webshop te scoren in België

 

Download het rapport

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
(0 0,00 5)
Loading...