Verover de wereld van e-commerce dankzij Landmark Global

17 mei 2019 Leestijd: 4 min

Kijkt u met uw webshop over de landsgrenzen heen? Wel, dan ligt de wereld aan uw voeten dankzij Landmark Global, de internationale logistieke afdeling van bpost. Via het uitgebreide distributienetwerk van Landmark Global raken uw pakjes vlot bij elke klant, of die nu in Parijs, Londen of Shanghai woont. Lees er alles over in deze blogpost.

Een logistieke partner die met u de wereld wil veroveren. Dat klinkt interessant, niet? Wel, bij Landmark Global maken ze al meer dan 10 jaar de wereldwijde groei van hun klanten mogelijk. Ze bieden een volledige dienstverlening aan met end-to-end oplossingen en door hun globaal netwerk in meer dan 220 landen kunnen ze tegemoet komen aan de plaatselijke leveringsvoorkeuren van de consumenten. Van internationale pakjes- en brievenlevering over gebruiksvriendelijke e-commerce technologie tot advies van douane-experten en het beheer van retourzendingen: Landmark Global biedt het allemaal aan.

 

Op zoek naar een internationale logistieke partner?

Voor pakjes- of brievenpost binnen de landsgrenzen weet u dat u bij bpost terechtkunt. Maar waar moet u heen voor de internationale zendingen van uw e-commerce? Eén adres: Landmark Global, de internationale divisie van bpost. Landmark Global heeft zijn naam niet gestolen, want het is actief in meer dan 220 landen, met een sterk commercieel offer in onder andere de Verenigde Staten, Canada, Australië, China, Frankrijk, Duitsland, België, enzovoort.

Landmark Global groeide uit tot een belangrijke speler die een antwoord biedt op elke internationale behoefte voor verzendingen binnen en buiten Europa, van elk bedrijf. Bovendien kan Landmark Global rekenen op de expertise van moederbedrijf bpost, dat in België marktleider is. De 20.000 werknemers zorgen voor de goede verwerking van bijna 4 miljard zendingen per jaar.

 

Waarvoor kunt u terecht bij Landmark Global?

Landmark Global biedt een waaier aan oplossingen, ondersteund door hun eigen technologie en consultancydiensten. Heeft u hulp nodig bij uw voorraadbeheer, internationale levering of e-commerce activiteiten? Voor elk probleem hebben ze een oplossing.

1. Internationale levering van pakjes

Landmark Global beschikt over gigantisch logistiek netwerk om elk pakje bij uw klant of in een nabijgelegen afhaalpunt te leveren via het passende transport. Is er haast bij of komt er een erg drukke periode aan? Hun flexibele aanpak en uitgebreid postaal alsook alternatief netwerk laat hen toe om hun capaciteit en service aan te passen aan de noden van de markt. Dit vullen ze aan met bijkomende diensten zoals etikettering en EDI-conformiteit.

2. Internationale levering van brievenpost

Van Direct Mail tot grote dagelijkse postvrachten en vertrouwelijke briefwisseling, Landmark Global biedt voor elke vraag een oplossing. Dankzij hun indrukwekkende netwerk zijn internationale zendingen net zo eenvoudig te verwerken als lokale brievenpost.

3. E-commerce oplossingen

U wil dat uw klanten op uw webshop de prijzen te zien krijgen in hun eigen munteenheid en meteen op de hoogte worden gesteld van de juiste verzendingskosten en eventuele taksen en heffingen? Landmark Global biedt ‘plug and play’ integraties voor uw website aan, die het eenvoudig mogelijk maken om meer dan 40 munteenheden en 150 lokale betaalmethodes toe te voegen aan uw webshop. Het check-outproces blijft in uw handen, maar ook de afhandeling en de conversie van die valuta kunnen ze op zich nemen.

4. Douanediensten

 In een internationale markt mag een grens geen obstakel vormen. Landmark Global kan u hierbij bijstaan met de nodige expertise en bevoegdheden. De interne douaneteams weten hoe ze vertragingen en verborgen kosten kunnen vermijden en zorgen ervoor dat uw zendingen als eerste worden verwerkt. De experten verzekeren dat u volledig in orde bent met alle wetgeving, registreren uw producten op nieuwe markten en staan op elk moment klaar om uw vragen of die van uw klanten te beantwoorden.                                                        

5. Beheer van retourzendingen

Een toegankelijk retourproces maakt deel uit van de totale klantentevredenheid. Daarom geeft Landmark Global het zijn onverdeelde aandacht. Ze bieden tal van retouroplossingen aan, gekoppeld met extra diensten zoals kwaliteitscontrole of herstellingen. De retourzendingen van uw klanten worden volgens hun wensen en – dikwijls hoge – verwachtingen behandeld. Als pakjes niet kunnen worden geleverd in het land van bestemming, kan u kiezen of die worden teruggestuurd of vernietigd. Wenst u via Direct Mail met uw klanten te communiceren? Dan kunnen retours van deze zendingen, zoals antwoorden via een antwoordformulier, ook via ons geregeld worden.

6. Voorraadbeheer

Tot slot kunt u ook uw voorraadbeheer aan Landmark Global uitbesteden, wanneer het door de toenemende vraag niet meer mogelijk is om hier zelf voor in te staan. Hun tool Mercury en ervaren teams maken het mogelijk om uw wereldwijde stock eenvoudig te beheren, zodat u zich kunt richten op de uitbreiding van uw e-commerce.

 

Waarom kiezen voor Landmark Global?

Dankzij de uitgebreide logistieke diensten is het voor de klanten van Landmark Global gemakkelijker om internationaal te groeien. U krijgt een ‘one stop shop’ aangeboden voor de B2C e-commerce. In het internationale landschap wijzigen wetten en wensen voortdurend, wat het niet eenvoudig maakt om van alles op de hoogte te zijn. Bij Landmark Global nemen ze dit deel op zich.

Elke klant is anders en het is daarom voor Landmark Global belangrijk om te zorgen voor een gepersonaliseerde dienstverlening. Door rekening te houden met zaken zoals uw behoeften, bedrijfsmodel en doelstellingen krijgt u een strategisch onderbouwde en geïndividualiseerde oplossing. Het team is u daarnaast van dienst met hun uitgebreide kennis en ervaring in logistiek, van cross-border verzendingen tot internationaal retourbeheer. 

Landmark Global in’t kort

Landmark Global is een betrouwbare partner, als dochterbedrijf van bpost. Het bedrijf heeft een wereldwijde dekking van logistieke diensten, of het nu gaat om pakjes of brievenpost. Landmark Global kan bouwen op een indrukwekkend team van experten, die elke dag klaar staan voor hun klanten én de klanten van hun klanten. E-commerce is een immer veranderende sector, en het bedrijf staat niet stil. Ze werken met nieuwe technologieën, zoals de eigen tool Mercury, om alles vlot te laten verlopen. Die software, met een dynamisch verzendplatform, kan eenvoudig worden geïntegreerd in het systeem van de klant. Het platform biedt een aangename, flexibele en efficiënte ervaring, voor een medewerker op de klantendienst tot een boekhouder.

 

Heeft u een specifieke vraag? Of wil u graag een samenwerking bespreken? Contacteer Landmark Global en ze helpen u graag verder.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *