bpost ‘pakt uit’: maximale info op elk moment van de weg van het pakje

19 november 2019 Leestijd: 3 min

 

Iets verkocht in uw webshop? Dan gebruikt uw klant al snel tal van kanalen om de weg van z’n pakje te volgen. Precies die digitale kanalen heeft bpost nu nog verder geoptimaliseerd. Dat wil zeggen: accurate informatie, een gedetailleerde Track & Trace, communicaties op alle cruciale momenten, en een nieuw supportkanaal. Wij pakken het even uit voor u!

 

Zodra een aankoop wordt verstuurd, wordt het echt iemands pakje. En dan is die persoon benieuwd hoe het ermee gesteld is. Waar is het? Is het veilig onderweg? En wanneer mag hij ongeveer de deur openen voor de postbode?

 

bpost wil zoveel mogelijk helpen en mensen op de hoogte houden terwijl een pakje onderweg is. Daarom hebben we de digitale kanalen die informeren over de weg van een pakje én de statusinformatie die we weergeven op deze kanalen naar een heel ander niveau getild. En dat is ook goed nieuws voor u, want zo verhoogt u de NPS (net promotor score) van uw levering én tegelijk van uw hele webshop. Een tevreden klant is er 10 waard!

 

Maak kennis met …

 

1. Het tijdslot

De agenda staat doorgaans goed vol, ook die van uw klanten. bpost wil dat het ontvangen van een pakje zo goed mogelijk past binnen hun drukke leven. Daarom laten we zo precies mogelijk weten wanneer het eraan komt: we geven een tijdslot dat tot 2 uur nauwkeurig is. Een kort tijdslot leidt tot meer succesvolle leveringen bij een eerste poging en verhoogt zo ook de NPS van de levering! Natuurlijk blijft het een richttijd, maar we gaan er prat op dat we het pakje met 95 % zekerheid leveren binnen het gecommuniceerde tijdslot.

 

2. De Track & Trace

Onze vernieuwde Track & Trace bevat altijd de meest up-to-date informatie over ieder pakje. Uw klant kan hem op elk moment raadplegen. Wat hij te zien krijgt? Nog meer overzichtelijker en gedetailleerde gegevens, want in elke status geven we net die info weer waarop de ontvanger van een pakje het meest zit te wachten. Wil de ontvanger zijn leveringsvoorkeuren nog snel aanpassen? Dan kan hij dit hier direct ook doen.

3. Nieuwe statusmails

Op elk sleutelmoment valt er een e-mail in de inbox van uw klant. We optimaliseren de bestaande e-mailflow die je klant informeert over het moment waarop hij het pakje kan verwachten. Maar we voegen ook een aantal nieuwe e-mails toe, bijvoorbeeld om te laten weten wanneer het levertijdstip verandert door een onverwachte gebeurtenis.

 

Op die manier hoeft uw klant niet voortdurend de Track & Trace te checken om te weten of er al iets veranderd is aan de status van het pakje. Hij kan er rustig van uitgaan dat er een e-mail binnenvalt van zodra wij meer informatie hebben. En dus met een gerust gemoed verder uitkijken naar de komst van de bestelling.

 

En een laatste troef: in de statusmails geven we meteen een antwoord op de meest gestelde en relevante vragen over het pakje op dat moment in het traject. Dat spaart alvast een telefoontje of zoektocht op de website. Heeft uw klant toch nog een vraag? Dan staan we natuurlijk altijd klaar.

Deze nauwkeurige communicatie op Track & Trace en in de e-mails is mede mogelijk dankzij een nieuwe mobiele tool voor onze postbodes. In deze tool kunnen ze meer details doorgeven over de levering en eenvoudiger aangeven wanneer er onvoorzien iets misgaat – een platte band overkomt de beste.

 

4. De chatbot

Een vraag? Dankzij onze chatbot op de Track & Trace krijgt uw klant niet alleen nog makkelijker en sneller, maar ook 24 uur per dag antwoord. De ontvanger van een pakje krijgt deze chatfunctie momenteel enkel nog maar te zien op een aantal statussen, maar we breiden de chatbot constant verder uit tot hij voor iedereen te consulteren is.

 

Feedback op de chatbot? Dat kunnen de gebruikers meteen meegeven, op basis daarvan passen we hem voortdurend aan. Zodat hij nog slimmer wordt en uw klant nog beter van dienst is. Binnenkort vind u hem ook in de My bpost app.

5. Het pakje!

Want dat is er intussen waarschijnlijk al. Hopelijk beleeft uw klant er volop plezier aan.

 

Meer info over deze nieuwe ontwikkelingen op onze digitale kanalen?

Contacteer uw account manager of vraag een gesprek aan.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *