bol.com & bpost leveren nu ook de dag zelf, ‘s avonds en op zondag

3 september 2019 Leestijd: 3 min

Om het leven van zijn klanten te vergemakkelijken, besloot bol.com om de bezorgmogelijkheden in Vlaanderen en Brussel uit te breiden naar de dag zelf, ‘s avonds en op zondag. Daarvoor werkt de e-commerce reus samen met bpost.

bol.com bpost

 

Met 10 miljoen klanten (waarvan 2 miljoen Belgen) en 20 miljoen verkochte artikelen is bol.com een e-commerce reus met een unieke hoeveelheid expertise in huis. Ze weten wat de online shopper wil: pakjes ontvangen wanneer het hem of haar goed uitkomt in het druk-druk-drukke leven.

 

Enkele jaren geleden al breidde bol.com in Nederland de leveringsmogelijkheden uit naar de dag zelf, ‘s avonds en op zondag. Met succes. “In Nederland werden deze diensten al veelvuldig gebruikt en heel goed beoordeeld. Ze hebben een grote impact op klantloyaliteit, NPS (Net Promoter Score) en merkbekendheid. We hebben er daarom hard aan gewerkt om dit in Vlaanderen en Brussel ook mogelijk te maken, om al onze klanten deze optie te kunnen aanbieden”, zegt Ilse Michiels, business developer bij bol.com.

 

 

Op zoek naar logistieke partner

Een belangrijke schakel voor de uitbreiding van de extra service naar België was de juiste logistieke partner. Bol.com zocht een gespecialiseerd bedrijf met een groot bereik dat even klantgericht en vernieuwend is als zijzelf.

 

Michiels: “We willen de dienstverlening zo goed mogelijk inrichten voor de klant. Dit betekent: een op de klant afgestemde service met een goede performance en een ruim bezorggebied. Doen wat we beloven is cruciaal voor ons. Daarin zochten we een betrouwbare medestander.”

Het enige dat nog ontbrak in België was een logistieke partner die de ‘last mile’ kon invullen. We zijn erg blij dat bpost dit realiseert.

Ilse Michiels
Business Developer, bol.com

bol.com koos dan ook voor bpost met zijn 13.000 postbodes, zijn lange ervaring én zijn logistieke kennis en kunde. Eén partner die alle diensten kan aanbieden en kwaliteit kan garanderen. Koen Van Gerven, CEO van bpost: “We willen maximaal inspelen op de wensen en verwachtingen van onze klanten en hen zoveel mogelijk keuzes aanbieden voor de levering van hun pakjes.”

 

Ook het lokale element is een kernwoord in dit verhaal. Bol.com kiest niet alleen voor een lokale logistieke partner die thuis is bij alle Belgische huishoudens – bpost – maar verkoopt ook veel producten van lokale (Belgische) bedrijven, zowat 50% van alle pakjes komen van partners die direct verkopen via bol.com.

Veel klanten van bol.com zijn erg enthousiast over ‘Vandaag Bezorgd’ en ‘Zondaglevering’ en zijn bereid daar iets voor bij te betalen.

Ilse Michiels
Business Developer, bol.com

Klant wil ervoor betalen 

Bol.com-klanten met de voordeelbundel Select betalen slecht één keer 6,99 euro voor de service. Daarna kunnen ze een jaar lang onbeperkt en kosteloos gebruik maken van alle bezorgopties. Een succes in Nederland, maar ook in België. Michiels: ”Veel klanten zijn erg enthousiast over ‘Vandaag Bezorgd’ en ‘Zondaglevering’. Ook klanten zonder Select die er iets voor bijbetalen. Die beperkte meerprijs weegt niet op tegen het gemak, geven zij aan.”

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *